Elektrische cross-over van Kia de beste in klanttevredenheid 22 februari 2021
De Kia e-Niro is benoemd tot het nummer één model van volumemerken in de J.D. Power 2021 Electric Vehicle Experience Ownership Study. Voor dit onderzoek ondervroeg J.D. Power bijna 10.000 eigenaren van elektrische auto’s naar hun ervaringen. Dit op het gebied van eigendomskosten, bereik en rijplezier. De elektrische cross-over van Kia scoorde de hoogste cijfers in de categorie ‘volumemerken’.
Dit is wederom een belangrijke onderscheiding voor onze succesvolle e-Niro. Het is niet eenvoudig om marktleider te zijn in dit segment, maar dat is precies wat de e-Niro is. Aldus Jason Jeong, President bij Kia Europe. Het winnen van de EVX Ownership Study laat zien hoe goed onze huidige generatie elektrische auto’s scoort bij Kia-rijders. En die hoge klanttevredenheid is een goede voorbode voor de toekomst waarin we tussen nu en 2025 elf nieuwe elektrische modellen gaan introduceren. De verschuiving naar elektrificatie is in een stroomversnelling geraakt en we zijn er trots op dat we in de voorhoede van dat moment staan.
Het in rap tempo uitbreiden van de line-up van elektrische auto’s is een van de belangrijke elementen van ‘Plan S’. Kia gaat tot aan 2025 $25 miljard investeren in de toekomst van elektrificatie, mobiliteitsdiensten, connectiviteit en autonoom rijden.
De Amerikaanse EVX Ownership Study is de benchmark in de tevredenheidsonderzoeken op het gebied van elektrisch rijden. Bij dit onderzoek wordt de tevredenheid van eigenaren van elektrische auto’s in premium- en massamarktsegmenten gemeten op basis van zeven factoren. Waaronder bereik, eigendomskosten, rijplezier; het gemak van thuis opladen en de overall kwaliteit en betrouwbaarheid. De nieuwste editie van het onderzoek werd uitgevoerd in oktober en november 2020. In totaal namen 9.632 eigenaren van elektrische auto’s en plug-in hybrides uit de modeljaren 2015 en 2021 deel.
Meer weten over de Kia e-Niro of deze elektrische cross-over een keer zelf ervaren? Neem contact met ons op.